Zajęcia z Podopiecznymi Fundacji WRÓĆ realizuje wysokokwalifikowana kadra terapeutów, fizjoterapeutów i asystentów, stale podnoszących swoją wiedzę w zakresie nowoczesnych metod terapii i rehabilitacji.
Zarząd i administracja Fundacji
Agata Borowiec – Prezes Zarządu Fundacji WRÓĆ
Agnieszka Mikołajczyk – Kierownik biura Fundacji
Bogumiła Bartnikowska – Kierownik biura projektów unijnych
Dyrektorzy Placówek
Agata Borowiec – Dyrektor OREW w Lasowicach Wielkich, nauczyciel
Kwalifikacje
- Mediator sądowy i pozasądowy
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Wczesne wspomaganie rozwoju małych dzieci ze złożonymi zaburzeniami (studia podyplomowe)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia II stopnia)
- Terapeuta Integracji Sensorycznej
- Instruktor Terapii Zajęciowej
- Instruktor Koncepcji Halliwick
- Instruktor rekreacji ruchowej – Hipoterapia
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rehabilitacja Poznawcza i Neuroterapiia – przezczaszkowa stymulacja stałoprądowa
- Eyefeel w komunikacji i edukacji
- Metoda WerboTonalna Warsztaty Wprowadzające
- Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia – stopień II
- Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej – stopień I
- Opracowanie strategii AAC z wprowadzeniem działan korygujących
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – poziom I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji
- Program BoardMaker&Speaking Dynamically Pro
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce – stopień I, II, III
- Obsługa Neuroformy – wsparcie rehabilitacji neurologicznej. Eksploatacja i stosowanie innowacyjnego systemu rehabilitacji
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna – Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – poziom I, II, III
- System do oceny neuropsychologicznej i komunikacji pozawerbalnej C-Eye Pro
- Wspieranie rozwoju i komunikacji dzieci niemówiących poprzez wykorzystanie technologii wspomagającej
- Obsługa i zastosowanie oprogramowania wspomagającego komunikację Sym Word oraz Sym Writer
- Koncepcja Halliwick – stopień I, II
- Język migowy – stopień I
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Obsługa i zastosowanie oprogramowania wspomagającego komunikację Sym Word i Sym writer
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Wspieranie rozwoju i komunikacji dzieci niemówiących poprzez wykorzystanie technologii wspomagającej
- Jak pracować niedyrektywnie z dziećmi niepełnosprawnymi
- Jak kwestionować programy pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą
- Organizacja i Zarządzanie Oświatą
Katarzyna Bojarska – Dyrektor OREW w Jezierniku, nauczyciel
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika) (studia podyplomowe) (w trakcie)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia II stopnia)
- Pedagogika (studia I stopnia)
- Asystent osoby niepełnosprawnej
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Lepszy klimat szkoły
- Sposoby radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
- IPET w praktyce szkolnej. Aspekty prawne i praktyczne od A do Z
- WOPFU i IPET- jak zrobić to dobrze?
- Standardy Ochrony Małoletnich – nowe obowiązki placówek oświatowych
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Integracja sensoryczna
- C-Eye i Eyefeel w komunikacji i terapii
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych- stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Masaż Shantala
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Diagnoza AAC
- Dobór systemu komunikacji i konstruowanie pomocy ułatwiających porozumiewanie się
Agnieszka Mikołajczyk – Kierownik ŚDS w Lasowicach Wielkich, terapeuta
Kwalifikacje
- Oligofrenopedagogika (studia podyplomowe)
- Terapia zajęciowa (studia podyplomowe)
- Administracja (studia II stopnia)
- Administracja samorządowa i finanse publiczne (studia I stopnia)
- Instruktor rekreacji ruchowej – Hipoterapia
- Instruktor Koncepcji Halliwick
- Instruktor masażu
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Tworzenie dokumentacji zbiorczej i indywidualnej dla uczestników środowiskowych domów samopomocy
- Tworzenie indywidualnych planów postępowania wspierająco – aktywizującego w środowiskowych domach samopomocy
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Organizacja i zarządzanie w pomocy społecznej
- Hortiterapia
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
Karolina Zielińska-Rychter – Kierownik ŚDS w Wiercinach, terapeuta
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika opiekuńcza (studia II stopnia)
- Pedagogika pracy socjalnej (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Organizacja i zarządzanie w pomocy społecznej
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
Terapeuci
Dominika Bagińska – terapeuta
Kwalifikacje
- Terapia zajęciowa (w trakcie)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Hydroterapia
Joanna Bąk – terapeuta
Kwalifikacje
- Arteterapia (studia podyplomowe) (w trakcie)
- Terapia zajęciowa z arteterapią (studia podyplomowe)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapia zajęciowa
- Asystent osoby niepełnosprawnej
- Opiekun osoby starszej
- Polski język migowy
- Animator zabaw dziecięcych
Julia Bielińska – psycholog
Kwalifikacje
- Psychologia kliniczna i psychoterapia (studia podyplomowe) (w trakcie)
- Psychologia w specjalności psychologia biznesu i nauk społecznych (studia II stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Psychotraumatologia
Sylwia Wołujewicz-Cebulska – terapeuta
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Przygotowanie pedagogiczne (studia podyplomowe)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod porozumiewania się
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Podstawy Hipoterapii
- Hortiterapia
- Masaż Shantala
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
Martyna Krupińska-Chyba – nauczyciel logopeda
Kwalifikacje
- Neurologopedia (studia podyplomowe)
- Wczesna interwencja logopedyczna (studia podyplomowe)
- Logopedia (studia II stopnia)
- Doradca dietetyczny
- Doradca żywieniowy Wellness
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I i II
- Diagnoza AAC
- Język Migowy – stopień I
- Integracja odruchów wzrokowo – słuchowych wg metody dr Swietłany Masgutowej
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Trener EEG Biofeedback- stopień I
- Terapia NDT – Bobath
- Koncepcja Halliwick – stopień I
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałby mówić a nie mogą
Katarzyna Ciok – psycholog
Kwalifikacje
- Oligofrenopedagogika (studia podyplomowe)
- Surdopedagogika (studia podyplomowe)
- Mediacje sądowe i pozasądowe (studia podyplomowe)
- Socjoterapia i praca z grupą (studia podyplomowe)
- Pedagogika wczesnej edukacji zintegrowanej (studia II stopnia)
- Psychologia (studia II stopnia)
- Filologia – nauczanie j. angielskiego (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Rozwój seksualny człowieka
- Mediator w sprawach karnych i nieletniego sprawcy czynu karalnego
- Mediator rodzinny
- Mediator konfliktów rówieśniczych, szkolnych i oświatowych
- Samobójstwa i autoagresja dzieci i młodzieży – pomoc psychologiczna
Żaneta Czarnogórska – terapeuta
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia II stopnia) (w trakcie)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapia zajęciowa
- Bajkoterapia- jak wpierać rozwój i budować bliską relację z dzieckiem
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- AAC- komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod porozumiewania się
- Mutyzm wybiórczy-tajemnica czy dobrze znane zaburzenie?
Danuta Ditter – nauczyciel
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia II stopnia)
- Pedagogika (studia I stopnia)
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Rehabilitacja Poznawcza i Neuroterapiia – przezczaszkowa stymulacja stałoprądowa
- Terapia poznawczo-behawioralna
Małgorzata Gierszewska – terapeuta
Kwalifikacje
- Pedagogika ogólna I stopnia (w trakcie)
- Terapeuta zajęciowy
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapia zajęciowa
- Gry i zabawy terapeutyczne w pracy z dziećmi i dorosłymi Zastosowanie AAC u dzieci z autyzmem
Sylwia Gliniecka – nauczyciel
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz zespołem Aspergera dla pedagogów specjalnych (studia podyplomowe)
- Terapia Integracji Sensorycznej (studia podyplomowe)
- Zarządzanie podmiotami leczniczymi (studia podyplomowe)
- Surdopedagogika
- Protetyk słuchu
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Eyefeel w komunikacji i edukacji
- Audio-Psycho-Fonologia – Trening Uwagi Słuchowej metodą prof. Alfreda Tomatisa – stopień I
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej. Stosowanie wytycznych SI w praktyce pedagogicznej
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – poziom I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Masaż Shantala
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnoprawnością sprzężoną- ujęcie interdyscyplinarne
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Terapia ręki® – Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR® – stopień I; Terapia ręki® – stopień II
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – poziom I, II, III
- System do oceny neuropsychologicznej i komunikacji pozawerbalnej C-Eye Pro
- Język migowy – stopień II
- Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych
- Dziecko z autyzmem ABC teorii i praktyki
- Strategie zapobiegania i radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi – diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
- Analiza pracy terapeutycznej w zakresie wczesnych Strategii komunikacyjnych
- Metoda 18 struktur wyrazowych pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu
- Wychowawca w placówce wypoczynku dla dzieci i młodzieży
Zuzanna Jagoda – terapeuta
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapeuta zajęciowy
Izabela Ling-Kowalska – terapeuta
Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Masaż Shantala
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Diagnoza AAC
- Język migowy
- Koncepcja Halliwick – stopień I
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
Karolina Kubicka – terapeuta
Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Podstawy plastyki sensorycznej
- Metodyka terapii zajęciowej z elementami socjoterapii i psychoterapii
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
Marta Lipka – terapeuta
Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Podstawy Muzykoterapii, Choreoterapii i Chromoterapii
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- Muzykoterapia
- Masaż Shantala
Aleksandra Majcher – terapeuta
Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapia zajęciowa
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
Helena Michcik – nauczyciel
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnoprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika resocjalizacyjna i profilaktyka społeczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- AAC – komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod porozumiewania się
Piotr Mikołajczyk – terapeuta
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia II stopnia)
- Pedagogika (studia I stopnia)
- Instruktor rekreacji ruchowej – Hipoterapia
- Uprawnienia kierowcy busa
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Hortiterapia
- Trening Umiejetności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
Estera Olszewska – nauczyciel
Kwalifikacje
- Pedagogika resocjalizacyjna (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Animator czasu wolnego
Aleksandra Pawłowska – terapeuta
Kwalifikacje
- Terapeuta Zajęciowy
- Historia sztuki (studia II stopnia)
- Historia sztuki (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Zaburzenia sensoryczne u dzieci ze spektrum autyzmu
Patrycja Malicka Postek – terapeuta
Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapia zajęciowa w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- AAC – komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod porozumiewania się
Natalia Wantoch-Rekowska – nauczyciel logopeda
Kwalifikacje
- Logopedia (studia podyplomowe)
- Przygotowanie pedagogiczne (studia podyplomowe)
- Pedagogika w specjalności edukacja obywatelska i bezpieczeństwo publiczne (studia II stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Trudne zachowania uczniów z niepełnsoprawnościami
- Skojarzenia do mówienia
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF oraz fizjologiczna terapia miofunkcjonalna FTM
Magdalena Wenta Shulz – terapeuta
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapia ręki i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka
- Hortiterapia
- Tajniki aromaterapii
- Sitodruk
- Wiklina (I stopień)
- Ceramiczna Mozaika Artystyczna
- Ceramika w edukacji artystycznej i terapii (I, II, III stopień)
- Organizacja pomocy społecznej
Anna Sielezin – terapeuta
Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwowac dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Trening Umiejetności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Alternatywne formy komunikacji w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
- Zastosowanie terapii wodnych w usprawnianiu osób z niepełnosprawnościami
Sylwia Sommer – terapeuta, psycholog
Kwalifikacje
- Przygotowanie pedagogiczne (studia podyplomowe)
- Psychologia
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Terapia śmiechem
- Wprowadzenie do Somatic Exprriencing
- Rozwój seksualny człowieka
- Socjoterapia i trening interpersonalny
- Systemowe rozumienie rodziny cz. I
- Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zakresie wybranych zaburzeń wieku rozwojowego
- Wybrane techniki pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku 6-10 lat, stosowane formy i ich ograniczenia
- Trening Zastępowania Agresji (TZA) model pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą
- Trening Umiejetności Społecznych dla osób z autyzmem
Aleksandra Śliwa – nauczyciel
Kwalifikacje
- Diagnoza, terapia, wsparcie i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (studia podyplomowe) (w trakcie)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia II stopnia)
- Pedagogika (studia I stopnia)
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Współpraca z trudnym rodzicem
- AAC to nie ostatnia deska ratunku
- Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie
- M jak morze – spotkanie z picture bookiem
- Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z Chatem GPT
- Bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli w szkole
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Obsługa oraz wykorzystanie programu Mówik w terapii osób niemówiących
- Integracja Sensoryczna
- Terapia poznawczo-behawioralna
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Masaż Shantala
Marta Szylin – nauczyciel
Kwalifikacje
- Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (studia podyplomowe) (w trakcie)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej (studia II stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Zrozumieć autyzm
- Kurs języka migowego poziom średniozaawansowany
- Kurs języka migowego poziom podstawowy
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
- Wprowadzenie do alternatywnych i wspomagających metod komunikacji
Anna Taras – terapeuta
Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Podstawy pedagogiki specjalnej z elementami terapii poznawczo-behawioralnej
Wioletta Warszawska – nauczyciel logopeda
Kwalifikacje
- Logopedia kliniczna (studia podyplomowe)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi (studia II stopnia)
- Pedagogika – doradztwo, opieka i pomoc społeczna (studia I stopnia)
- Trener TUS
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Neurodydaktyka i Neuroedukacja w pracy nauczyciela
- Metody aktywizujące uczniów
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Program BoardMaker&Speaking Dynamically Pro
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Diagnoza AAC
- Stosowanie wytycznych SI w praktyce pedagogicznej
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
- Masaż Shantala
- Zakres zastosowania komputera oraz urządzeń specjalistycznych i oprogramowania dla osób z niepełnosprawnością
- Trener EEG Biofeedback – stopień I
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne – stopień I
- Dobór systemu komunikacji i konstruowanie pomocy ułatwiających porozumiewanie się
- Zakres zastosowania komputera oraz urządzeń specjalistycznych i oprogramowania dla osób z niepełnosprawnością
- Makaton – program rozwoju komunikacji – stopień I
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną
- Jak pracować z rodzicami dziecka niepełnosprawnego
- Aktywizacja społeczno-zawodowa osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie
Martyna Watkowska – logopeda
Kwalifikacje
- Logopedia (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
Monika Wietrzyk – terapeuta
Kwalifikacje
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami pracy socjalnej (studia II stopnia)
- Uprawnienia kierowcy busa
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwowac dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Trening Umiejetności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Terapie wodne z wykorzystywaniem Koncepcji Halliwick i gier w wodzie w rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych- stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Obsługa Neuroformy
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna – stopień I i II
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Dlaczego warto być wolontariuszem? Podstawy prawne
- Techniki animacji w grupie
- Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dzieci i młodzieży
Joanna Włodarska – nauczyciel
Kwalifikacje
- Wychowanie fizyczne
- Przygotowanie pedagogiczne
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Oligofrenopedagogika
Magdalena Zawistowska – terapeuta
Kwalifikacje
- Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna (stadia II stopnia)
- Psychopedagogika z terapią pedagogiczną ( studia I stopnia)
Fizjoterapeuci
Marzena Chodkiewicz – fizjoterapeuta
Kwalifikacje
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną (studia II stopnia)
- Fizjoterapia (studia I stopnia)
- Technik masażysta
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej
- Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia – stopień II
- Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia – stopień I
- Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Koncepcja PNF – stopień I
- Usprawnianie dzieci z deficytem neurologicznym w oparciu o współczesne metody neurofizjologiczne
- Stopa dziecka – diagnostyka i terapia
Tomasz Jarczewski – fizjoterapeuta
Kwalifikacje
- Fizjoterapia (studia II stopnia)
- Instruktor Koncepcji Halliwick
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Koncepcja PNF – stopień I
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych- stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Terapia Manualna wg Typaldosa D.O. Fascial Distortion Model
- Rehabilitative Ultrasound Imaging (RUSI) – Anatomia sonograficzna i sonofeedback w codziennej pracy fizjoterapeuty
- Terapia ręki® – Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR® – stopień I; Terapia ręki® – stopień II
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I, II
- NDT Bobath Refresher Course
- Terapia Neurorozwojowa NDT Bobath Basic
- Kinesiology Taping – stopień I
- Kinesiology Taping w pediatrii
- INPP- integracja odruchów pierwotnych wg Sally Goddard-Blythe
- Koncepcja Halliwick
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
Roman Kapusta – fizjoterapeuta
Kwalifikacje
- Fizjoterapia
- Instruktor pływania
- Ratownik WOPR
- Ratownik
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Fizjoterapia w chorobach rzadkich
- Niemowlęta badanie- założenia wizyty patronażowej
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca we wczesnym wspomaganiu i rozwoju dziecka
- Terapia ręki
- Ortotyka dziecka
- COVID-19 diagnostyka i leczenie oraz programowanie fizjoterapii osób w trakcie choroby oraz po jej przebyciu
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod poroumiewania się
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Masaż Shantala
- Koncepcja PNF – stopień I
- Wczesna rehabilitacja w MPDz.
- Ruch rozwijający wg Weroniki Sherborne – stopień I
- Terapia Integracji Sensorycznej – stopień I
- Nowoczesne metody leczenia skolioz i zaburzeń propriocepcji
- TIMP- diagnostyka wcześniaków
Marta Pazdyka – fizjoterapeuta
Kwalifikacje
- Fizjoterapia (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Rehabilitacja ruchowa i elementy fizjoterapii
Justyna Przychodzka – fizjoterapeuta
Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Wychowanie fizyczne (studia II stopnia)
- Fizjoterapia (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej
- Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia – stopień I
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Stopa dziecka – diagnostyka i terapia
- Neurofizjologiczne podsaty Integracji Sensorycznej
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Polski język migowy
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Terapia w Integracji Sensorycznej wg Ayers’
- Koncepcja PNF – stopień I
- Dry Needling – Igłoterapia sucha punktów spustowych DGSA
- SI – Ewaluacja przy użyciu ustandaryzowanej oceny z zastosowaniem testu SIPT
- Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy oraz skolioz wg Koncepcji FITS
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Rehabilitative Ultrasound Imaging (RUSI) – Anatomia sonograficzna i sonofeedback w codziennej pracy fizjoterapeuty
- SI wg Ayers’ – Ocena poprzez kliniczne obserwacje
- SI Ayers’ – Teoria Integracji Sensorycznej według Ayres’ – I stopień
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
- System do oceny neuropsychologicznej i komunikacji pozawerbalnej C-Eye Pro
- Kinesiology Taping – stopień I
- Usprawnianie dzieci z deficytem neurologicznym w oparciu o współczesne metody neurofizjologiczne
Agata Wiercińska – fizjoterapeuta
Kwalifikacje
- Fizjoterapia (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej. Stosowanie wytycznych SI w praktyce pedagogicznej
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Masaż Shantala
- Dry Needling – Igłoterapia sucha punktów spustowych DGSA
- Rehabilitative Ultrasound Imaging (RUSI) – Anatomia sonograficzna i sonofeedback w codziennej pracy fizjoterapeuty
- Terapia ręki® – Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR® – stopień I; Terapia ręki® – stopień II
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – stopień I, II, III
- System do oceny neuropsychologicznej i komunikacji pozawerbalnej C-Eye Pro
Asystenci
Marlena Bielska – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Asystent osoby niepełnosprawnej i zależnej
- Instruktor Masażu Shantala
- Instruktor Masażu Shantala Body Touch®
- Instruktor Koncepcji Halliwick
- Opiekun medyczny
- Uprawnienia kierowcy busa
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Terapia motoryki ręki z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Masaż klasyczny
- Obsługa oraz wykorzystywanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna – stopień I i II
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Praca z osobami niepełnosprawnymi niedowidzącymi i niedosłyszącymi w zakresie zastosowania i obsługi komputera oraz oprogramowania wspomagającego alternatywną komunikację
- Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, a nie mogą
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
Dorota Biernat – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wprowadzenie do alternatywnych i wspomagających metod komunikacji
- Wprowadzenie do integracji sensorycznej
Karolina Cieślak – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Hortiterapia
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
Weronika Cieszyńska – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
Dorota Dziekanowska – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Masaż Shantala
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraka niepełnosprawnością – stopień I
- Dziecko z autyzmem ABC teorii i praktyki
- Strategie zapobiegania i radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi
Marcin Domalisz – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Hipoterapia jako element terapii osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Metodyka Terapii Zajęciowej z elementami socjoterapii i psychoterapii
Mariusz Groning – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Teoria terapii ręki i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Trening Umiejętności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Hortiterapia
- Asystent osoby niepełnosprawnej i zależnej
- Alternatywne formy komunikacji w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
Wiesława Groning – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
Sandra Jagielska – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Kosmetologia (studia I stopnia)
- Opiekunka środowiskowa
Marta Kondys – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Hortiterapia
Marek Kościak – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Masaż Shantala
- Hipoterapia jako element terapii osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi
- Terapia wg. Koncepcji Halliwick w rehabilitacji osób niepełnosprawnościami
Agnieszka Kozieł – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Asystent osoby niepełnosprawnej i zależnej
- Opiekun medyczny
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Program BoardMaker&Speaking Dynamically Pro
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna – stopień I
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I, II
- Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – stopień I, II, III
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Praca z osobami niepełnosprawnymi niedowidzącymi i niedosłyszącymi w zakresie obsługi komputera oraz oprogramowania wspomagającego alternatywną komunikację
- Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, a nie mogą
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
Małgorzata Loryś – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Hortiterapia
- Trapia zajęciowa
- Opiekun medyczny
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Asystentura i opieka wytchnieniowa
- Metodyka pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie
Bożena Łabuda – asystent osoby z niepełnosprawnością
Magdalena Mesinger – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Rozwój seksualny człowieka
Małgorzata Nasternak – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
Renata Niemczuk – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Asystent osoby niepełnosprawnej i zależnej
- Instruktor Koncepcji Halliwick
- Opiekun medyczny
- Uprawnienia kierowcy busa
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna – stopień I i II
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Praca z osobami niepełnosprawnymi niedowidzącymi i niedosłyszącymi w zakresie zastosowania i obsługi komputera oraz oprogramowania wspomagającego alternatywną komunikację
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, a nie mogą
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
- Jak pracować z rodzicami dziecka niepełnosprawnego
Agnieszka Nowicka – asystent osoby z niepełnosprawnością
Sylwia Okoniewska – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Animator kultury
- Modelarz ceramiki wyrobów użytkowych i dekoracyjnych
- Opiekun osób niepełnosprawnych
- Opiekun dziecięcy
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych
Agata Radziewicz – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Podstawy plastyki sensorycznej
- Metodyka nauczania i terapii dzieci z autyzmem
- Metodyka pracy z dzieckiem trudnym i agresywnym z elementami muzykoterapii, bajkoterapii i geloterapii
- Metodyka pracy z dziećmi chorymi i niepełnosprawnymi z elementami terapii kreatywnej
- Ceramiczne ABC- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiku dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Rozwój seksualny człowieka
- Ratownictwo medyczne i pierwsza pomoc
- Hortiterapia
- Dogoterapia – edukacja i terapia z udziałem psów
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Trening Umiejętności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Alternatywne formy komunikacji w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
- Zastosowanie terapii wodnych w usprawnianiu osób z niepełnosprawnościami
- Masaż Shantala
- Koncepcja Halliwick – stopień I
- Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z elementami neuropsychologii
Natalia Sawicka– asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Psychologia (studia II stopnia) (w trakcie)
Natalia Słomińska – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Trening umiejętności komunikacyjnych z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się
Renata Szczepanik – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
- Asystent osoby niepełnosprawnej
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Integracja Sensoryczna
- Hortiterapia
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się
- Diagnoza AAC
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Strategie zapobiegania i radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi
Małgorzata Świercz – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapie wodne z wykorzystaniem koncepcji Halliwick i gier w wodzie w rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
Andrzej Torczyło – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Przygotowanie i prowadzenie osoby niepełnosprawnej w procesach Animaloterapii i Hipoterapii
Sandra Wołujewicz – asystent osoby z niepełnosprawnością
Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wyznaczanie granic w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Hortiterapia jako forma terapii, ogrody terapeutyczne i sensoryczne
- Biblioterapia i Muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna